Drie op de vijf tieners zijn de afgelopen twee jaar betrokken geraakt bij een gevaarlijke verkeerssituatie of een verkeersongeval terwijl ze op hun mobieltje keken. Dat blijkt uit onderzoek van verzekeraar Interpolis, meldt het AD.
Een blond meisje pakt haar telefoon om het bericht te lezen. Ze fietst langzaam door. Dan wordt ze geschept door de vrachtwagen. Vervolgens is in de tv-clip te zien wat ze allemaal mist: op kamers gaan, dansen op een feest, een wereldreis, een nieuwe liefde. "Later als ik groot ben", zingt singer-songwriter Danique erbij. Het meisje maakt het niet mee. In het laatste shot ligt ze levenloos op straat naast haar gebarsten telefoon.
Tieners gaan dit clipje van verzekeraar Interpolis vanaf nu veelvuldig zien op Snapchat, Tiktok en Instagram. "We willen hiermee het hart van jongeren bereiken", zegt Chantal Vergouw, directievoorzitter van Interpolis. "Emotie is een goede prikkel voor ander gedrag. We willen met deze campagne jongeren verleiden. Ze mogen even iets niet - niet op de telefoon kijken - maar wat ze ervoor terugkrijgen is vele malen positiever. Namelijk een leven en zicht op een leven in al zijn facetten: studeren, reizen, trouwen, kinderen krijgen."
Door: ANP