Over de afgelopen jaren heeft iGaming (d.w.z. casino's en bookmakers) het best gepresteerd. Verschillende factoren speelden hierbij een rol, waaronder de toegenomen vraag naar online amusement. Mensen waren vaak thuis, hadden geen werk of hadden weinig te doen. Maar zelfs in het afgelopen jaar snakten veel mensen naar een beetje opwinding en zelfs menselijk contact en logden in plaats daarvan in op goksites.
Een aantal belangrijke domeinen drijven de groei in de spelindustrie aan. Een van de opvallendste is de verschuiving naar eSports en weddenschappen op eSports. Dit is uiteraard een gevolg van het feit dat meer organisaties zich op het internet richten en mensen niet naar een fysieke bookmaker of casino gaan voor dit soort amusement.
Doordat de beste goksites in Nederland toegankelijker zijn geworden, zijn verschillende soorten bonussen gebruikelijker geworden. Free spins zijn erg populair in het recente gereguleerde Nederland als het gaat om online casino’s. Een geweldige manier om casinospellen uit te proberen zonder dat je eigen inzet op het spel staat. Vervolgens kun je gewoon proberen een groot aantal gokkasten te spelen en op die manier je favorieten te ontdekken.
Kunnen online casino’s duurzaam zijn?
Essentieel voor de duurzaamheid van de sector is de invoering van nieuwe technologie. De eisen van de spelers zullen de technologische vooruitgang van vandaag blijven volgen. Met name wanneer de concurrentie tussen bookmakers en online casino's enorm is. Het is dus in hun belang aan te bieden wat de klanten willen om een concurrentievoordeel te behalen. De operatoren moeten hier dus op inspelen door een nieuwe productportefeuille aan te bieden. Bijvoorbeeld, het opnemen van bitcoin en cryptocurrency betalingen, het aanbieden van live dealer of zelfs virtual reality opties - dit zijn allemaal geweldige manieren om mensen geïnteresseerd te houden. Zoals een snelle login voor klanten. Maar ook technologieën als AI en augmented reality zullen het gezicht van de sector opnieuw veranderen. Aangezien het internet steeds meer gepersonaliseerd wordt (bv. gepersonaliseerde aanbevelingen en advertenties), zullen casino's deze trend ook volgen.
Met andere woorden: ja, de groei van onlinegokken is duurzaam, maar de aanbieders moeten wel proactief zijn in hun aanpak. Het op de hoogte blijven van nieuwe trends en vereisten en het door en door kennen van je doelgroep is daar een belangrijk onderdeel van. In deze dynamische sector ligt een groot potentieel voor de toekomst, maar het zijn slimme ondernemers en actoren die dit potentieel moeten aangrijpen.