Om ervoor te zorgen dat iedereen kennis kan maken met jouw bedrijf heb je promotiemateriaal nodig. Naast dat het helpt om potentiële klanten kennis te laten maken met jouw bedrijf, kan je ook goed laten zien wat je bedrijf inhoud. Je promotiemateriaal moet wel relevant zijn en nuttige informatie bevatten zodat de persoon aan wie je het overhandigd meteen ziet waar jouw bedrijf om draait en meteen ziet welk product of welke dienst je aanbied.
Wat voor soorten promotiemateriaal zijn er?
Er zijn heel veel verschillende soorten promotiemateriaal. Veel gebruikte soorten promotiematerialen zijn bijvoorbeeld posters, boekjes, folders, flyers, spandoeken, visitekaartjes en borden. Om je bedrijf te promoten hoef je natuurlijk niet alle soorten promotiemateriaal te gebruiken, kies wat bij jouw bedrijf past maar ook wat er bij jouw boodschap die je wilt overbrengen past. Kijk eens bij drukzo.nl voor alle verschillende soorten promotiemateriaal.
Hoe bereikt mijn bedrijf de juiste mensen?
Kies zorgvuldig waar jij jouw promotiemateriaal wilt gaan uitdelen, hierbij hoort het bepalen van jouw doelgroep. Bedenk goed van te voren wie jouw bedrijf moet gaan opmerken Als jouw doelgroep 65 plussers bevat, dan heeft het natuurlijk geen zin om je posters op te hangen in een nachtclub. Dat is ten eerst zonde van je promotiemateriaal en het zal je ook nog eens geen nieuwe klanten opleveren. Als jouw doelgroep 65 plussers bevat en je deelt flyers uit in de buurt van een verzorgingstehuis, dan is de kans veel groter dat je jouw flyers overhandigd aan de juiste mensen. Deze mensen worden dan misschien wel jouw nieuwe klanten. Bepaal dus goed waar je jouw promotiemateriaal gaat verspreiden, zo weet je zeker dat je de juiste doelgroep aanspreekt.
Welk promotiemateriaal moet mijn bedrijf kiezen?
Zoals als eerder benoemd moet je goed kijken naar wat er bij jouw bedrijf past, met deze informatie ga je een bijpassende soort promotiemateriaal zoeken. Wil je mensen uitgebreid informeren over jouw bedrijf? Kies dan voor een boekje of een folder. Hier past namelijk tekst en foto’s in, en dus veel informatie. Wil je zorgen dat een potentiële klant de juiste contact gegevens heeft? Kies dan bijvoorbeeld voor een visitekaartje, hier past weinig op maar je hoeft dan ook alleen maar de meest belangrijke informatie te benoemen. Zo moet je gaan kijken wat er past bij wat jij aan je potentiële klanten wilt meegeven, je kunt natuurlijk verschillende soorten promotiemateriaal met elkaar combineren.
Promotiemateriaal voor jouw bedrijf
27 September 2021, 15:13 uur
Landelijk