Zo zorg je dat iedereen jouw bedrijf kent

5 May 2024, 23:57 uur
Landelijk
mainImage
Unsplash

Naamsbekendheid opbouwen als bedrijf kan een hele klus zijn. Zeker als er veel concurrentie is moet je flink je best doen om je plek te veroveren. Dat doe je door je te onderscheiden en door op een slimme manier reclame te maken. Je merk promoten kan op tal van manieren. Het is de kunst om dat zo te doen dat de juiste doelgroep wordt bereikt. Vaak wordt de nadruk gelegd op reclame via internet. Dat is ook best een goed idee, maar het werkt niet altijd. Als jouw doelgroep niet voornamelijk op internet te vinden is, dan moet je zoeken naar andere manieren om te laten weten dat je er bent.

Promotie op speciale momenten
Speciale momenten lenen zich bi uitstek voor promotie. Denk aan de opening van een nieuwe zaak of een bedrijfsjubileum. Deze gebeurtenissen kun je aangrijpen om jouw bedrijf extra onder de aandacht te brengen. Vind je jouw klanten vooral in je eigen stad, dorp of wijk dan is huis aan huis reclame een idee. Doe je zaken met mensen in heel Nederland of zelfs daarbuiten, dan is het vaak praktischer om online reclame te maken en ervoor te zorgen dat de website van je bedrijf goed gevonden wordt. Dat doe je door een uitgekiende online campagne via landingspagina’s, linkbuilding of het inzetten van zoekmachines waar je reclame kunt maken tegen betaling.

Professionele ondersteuning
Niet iedereen is even goed thuis in het opzetten van een goede online campagne voor de promotie van het eigen bedrijf. Je kunt gebruik maken van de diensten van online marketing bureau Dtch Digitals. Zij gaan graag samen met jou om de tafel om een campagne op te zetten die precies past bij jouw producten en bij jouw doelgroep. Dat begint al met het doornemen van de website. Spreekt die jouw doelgroep voldoende aan of moeten de teksten worden herschreven? Zijn de belangrijke zoekwoorden waarop Google en andere zoekmachines jouw website moeten vinden voldoende aanwezig in de teksten op je website? Dit soort aspecten spelen allemaal een rol.

Reclame via e-mail
Met reclame via e-mail moet je oppassen. Je mag niet zomaar e-mailadressen gebruiken om online marketing te bedrijven. Als een ontvanger een klacht indient dan kan je dat op een flinke boete komen te staan. Zorg er dus voor dat bezoekers van je website zich inschrijven voor een online nieuwsbrief. Daarin kun je volop reclame maken voor je bedrijf. Zorg ervoor dat je regelmatig een nieuwsbrief verstuurt, maar doe dit ook weer niet te vaak. Dat kan ergernis wekken en dan schrijven mensen zich snel weer uit. Zorg er ook voor dat de informatie in je nieuwsbrief juist, volledig, actueel en relevant is. Vaak werkt het heel goed als je klanten via de nieuwsbrief laat profiteren van speciale aanbiedingen die niet op de website staan maar die speciaal voor nieuwsbrieflezers zijn bedoeld. Op die manier bind je mensen aan je bedrijf en zullen ze hopelijk vaker een order plaatsen.