De fietsenstalling aan de noordzijde van het Centraal Station (Stationssingel) is vol. Fietsen die niet meer worden gebruikt worden er niet weggehaald en de meeste staan er ook nog schots en scheef en op elkaar. Raadslid Ingrid van Wifferen van D66 vindt dat niet passen in een stad die in de laatste tien jaar 60% meer fietsende Rotterdammers heeft groot gebracht.
Van Wifferen is trots op dat getal. Ze behoort tot de lokale fietsende politici. De Coolsingel is haar feestroute. ‘’Goed voor het klimaat en de gezondheid van Rotterdammers, maar ook voor de mobiliteitsdoorstroming en het behouden van woongenot middels de beperking van parkeeroverlast’’, schrijft ze ten overvloede aan mobiliteitswethouder Karremans (VVD), want die fietst zelf.
‘’Fietsers moeten wat D66 betreft kwalitatief goede stallingsmogelijkheden hebben, die ook door de gemeente adequaat worden onderhouden en waar zo nodig moet er gehandhaafd worden. Een auto zet je immers ook niet ‘zomaar ergens’ neer’’, voegt ze eraan toe.
Volgens de ‘Fietsparkeerstrategie binnenstad’ wordt er in samenwerking met de projectontwikkelaar van Tree House onderzocht hoe de realisatie van circa 1.500 openbare fietsparkeerplekken mogelijk gemaakt kunnen worden. Van Wifferen vraagt nu per brief naar de status van dit onderzoek.