Leefbaar twijfelt aan kwaliteit servicenummer 14010

22 April 2022, 19:52 uur
Politiek
mainImage
Raadslid Ingrid Coenradi

De nieuwe fractie van Leefbaar Rotterdam heeft het vermoeden dat de dienstverlening via het telefoonnummer 14010 niet naar behoren werkt. Er komen steeds meer klachten. Reden voor raadslid Ingrid Coenradie om te willen weten welke vragen de Rotterdammers stellen en vooral hoe zij te woord worden gestaan. Bovendien: hoe zit het met de capaciteit?

Het is niet de eerste keer dat er geklaagd wordt over 14010. Eerder deed de gebiedscommissie Kralingen-Crooswijk dit ook. ‘’Met de komst van dit nummer is de Rotterdammer een nummertje geworden. De mensen voelen zich niet serieus genomen en worden van het kastje naar de muur gestuurd’’, schreef het bestuur aan de toenmalige verantwoordelijke wethouder Wijbenga. 

Ook PvdA-raadslid Yildirum noteerde vorig jaar slechte recensies. Het ging toen over de voorbereiding van de verhuizing van het Drijvend Paviljoen in de Rijnhaven en het wreed omgaan met de nesten van diverse broedende vogels. Toekijkende bewoners maakten er zowel via de BuitenBeter-app als bij 14010 melding van, maar werden afgepoeierd. Raadslid Yildirim van de PvdA schreef het alleen in andere bewoordingen: ‘’De bewoners kregen hierover onduidelijke en ontwijkende antwoorden terug van medewerkers van de gemeente en werden bij vervolgvragen niet meer teruggebeld.’’

Leefbaar is het nu zat en wil weten welke training en begeleiding de medewerkers van 14010 krijgen en in hoeverre die training en begeleiding een match heeft met de vragen van de Rotterdammers die dit nummer bellen? Maar ook hoe het nu precies zit met de wachttijden en hoe lang de afhandeling duurt in relatie tot de tevredenheid van de beller.