Rotterdam blijft voortaan 24 uur open

29 December 2024, 06:05 uur
Politiek
mainImage

In het nieuwe jaar zal goed zichtbaar zijn dat Rotterdam trots is om de stad ook ’s nachts op de kaart te zetten. De stadscampagne voor de start van een bruisende nachtcultuur die officieel al begonnen is wordt dan verder uitgerold. Rotterdam gaat in het post-Aboutaleb-tijdperk niet meer dicht. Het nieuwe motto is: de nacht verwondert, verbindt, stimuleert ontmoeting en geeft daarnaast (opkomend) talent een podium. Cultuurwethouder Kasmi (D66) is voor de tekst verantwoordelijk.

Met deze campagne roept de gemeente eenieder op om met een plan voor de nacht dat onderscheidend is ten opzichte van het huidige aanbod, financieel onderbouwd en haalbaar is en voldoende en correct uitgewerkt is, zich te melden. De campagne wordt online uitgerold via ondernemen010, sociale media en gemeentelijke kanalen. Bovendien via de Rotterdamse horeca.

Daarnaast wordt aandacht besteed aan veiligheid door middel van creatieve samenwerkingsverbanden, denk bijvoorbeeld aan QR-stickers op wc’s en de 'Angelshot met limoen of ijs' of 'Ask for Angela'. De campagne is ontwikkeld door bureau Friends for Brands.