Rotterdam gaat door met het denormaliseren van drugsgebruik. Er komen tal van acties en ook studenten worden betrokken bij het aangaan van gesprekken met gebruikers. Het stadsbestuur voelt zich daarbij gestekt omdat de eerste pittige campagne, waarop de reacties vanwege een schoksgewijze aanpak niet altijd positief waren, wel de tongen heeft losgemaakt.
Uit een enquête onder 100 Rotterdammers blijkt dat zij de campagne tegen drugs niettemin waarderen met een 7. Op sociale media was het bereik groot en slechts 15% stond afwijzend ten opzichte van de boodschap, waarbij straatnamen werden verbasterd: Coolsingel werd bijvoorbeeld Cokesingel. Niet iedereen vond het smaakvol, maar uit de opiniepeiling van Omnibus Rotterdam blijkt dat 81 procent van de 800 deelnemers de Rotterdamse communicatiecampagne steunt.
Volgens het stadsbestuur van Rotterdam is campagnemateriaal opgevraagd om in te zetten bijvoorbeeld in het onderwijs. Zo is in een lesboek maatschappijleer de Rotterdamse campagne opgenomen als voorbeeld van hoe de overheid investeert op bewustwording. Ook zijn er door de campagne nieuwe samenwerkingsverbanden ontstaan, zoals met studentenverenigingen. In samenwerking met onder andere de gemeente Rotterdam en de Erasmus-universiteit hebben studentenverenigingen de 'Cokeshow' naar Rotterdam gehaald. Tijdens deze avonden werd door middel van een interactieve theatervoorstelling het gesprek over drugsgebruik op gang gebracht. Aan de twee avonden namen circa 440 studenten deel.