Voor veel ouderen is het OV geen extraatje. Het is de weg naar familie, de markt, de huisarts en de rest van de stad. Gratis OV betekent vrijheid, contact en meedoen. Het schrappen ervan betekent dat ouderen vaker thuisblijven omdat een ritje te duur wordt.
“Dit is geen noodzakelijke bezuiniging, dit is een politieke keuze,” zegt Emin Başoğlu, fractievoorziter van de SP Rotterdam. “De stad wordt duurder gemaakt voor mensen die haar hebben opgebouwd. Terwijl er honderden miljoenen euro’s gaan naar prestigeprojecten en fondsen voor ondernemers, worden ouderen gedwongen vaker thuis te blijven. Dat pikken we niet, wij eisen het behoud van gratis OV voor ouderen en komen in actie.”
De SP Rotterdam heeft een petitie gestart voor het behoud van gratis OV voor ouderen en is van plan binnenkort voorstellen in te dienen voor het behoud van het gratis OV voor ouderen, betaalbaar OV voor iedereen en versterking van ons OV.
De petitie is te tekenen via: https://rotterdam.sp.nl/nieuws/gratis-ov-voor-ouderen-moet-blijven