Bellende bejaarde vergeet pan op vuur

mainImage
Bellende bejaarde vergeet pan op vuur

In Capelle aan den IJssel moest vandaag de brandweer eraan te pas komen toen een bewoner een te lang telefoongesprek aan het voeren was en hij volledig vergeten was dat hij een pan op het vuur had gezet.
De gebeurtenis speelde zich af in het ouderenwooncentrum Spinoza aan de Fidelio, waar de bellende bewoner in de keuken zelf de vlammen ontdekte maar toen al geen kans meer zag om de zaak te blussen. In paniek vloog hij zijn balkon op. Daar moest de brandweer hem uit zijn benaderde situatie redden. Hij kwam met de schrik vrij.

Een buur moest vanwege ademhalingsproblemen voor de zekerheid in het IJssellandziekenhuis voor controle. De kat uit het huis van de bewoner is ook gered.
Hoe groot de schade is, is niet bekend.


Straatzijde Spinoza.


Foto: Digitaal Dagblad