Rotterdammer wil meer respect in OV

mainImage
Rotterdammer wil meer respect in OV

Een onbekende Rotterdammer heeft een brief aan de gemeenteraad gestuurd waarin hij of zij pleit om een campagne te lanceren die meer respect moet afdwingen voor personeel in de tram, bus en metro.

''Ik zit bijna dagelijks in de tram en het valt mij op dat het personeel op de trams, en met name de conducteurs, weinig tot geen response krijgen van de passagiers bij bijvoorbeeld een
ochtend/middag/avond groet, bedankje bij kaartje kopen, deuren openen, kaartcontrole etc. De conducteurs zijn vriendelijk, behulpzaam en servicegericht maar het gros van de passagiers houd de kaken stijf op elkaar bij een eenvoudige ‘goedemorgen’ bij kaartcontrole door de tramconducteur of ‘bedankt’ of ‘tot ziens’ als de conducteur de deur voor je opent om maar wat te noemen'', aldus de inwoner.

Wat hem of haar betreft geldt het ook voor dienstverlenend personeel van de gemeente. ''Er is iets wezenlijk mis met de attitude van het Rotterdamse publiek'', stelt de schrijver van de brief. ''De campagne zou naar een hoger plan getrokken mogen worden om de bewustwording van algehele omgangsvormen van het Rotterdamse publiek permanent te verbeteren richting de gemeentelijke dienstverleners maar ook naar elkaar.''

Of het stadsbestuur aan de slag gaat met het voorstel is nog onduidelijk. De naam van de schrijver is onbekend aangezien brieven naar de gemeenteraadsleden openbaar zijn en persoonsgegevens daaruit worden verwijderd.


Foto: Digitaal Dagblad