De logistieke sector staat bekend als een echte mannensector. Hoog tijd om daar iets aan te veranderen, vindt logistiek dienstverlener DL Logistics Group uit Bodegraven dat ook een vestiging in de Rotterdamse haven heeft. Het bedrijf startte daarom de campagne ‘Not A Man’s World’.

“We willen meer vrouwen geïnteresseerd in logistiek maken, omdat we merken dat er nog steeds veel vooroordelen zijn. Zowel bij mannen als vrouwen”, aldus Pieter Laban, eigenaar van DL Logistics Group. “Vrouwen hebben nog te vaak de indruk dat we dagelijks met zwaar tilwerk bezig zijn. Daarbij vinden sommige mannen nog steeds dat vrouwen niet in de logistiek passen omdat ze niet goed op een heftruck of vrachtwagen zouden kunnen rijden. Onzin natuurlijk, maar het is wel wat je om je heen hoort.”

“Logistiek is een prachtig vak dat flink in de lift zit. We blijven de komende jaren behoefte hebben aan logistieke toppers die uitblinken in plannen, leidinggeven, verkopen, vervoeren, inpakken, ompakken en andere value added services.

Bij alles kan het werk zowel door mannen als vrouwen uitgevoerd worden. We hebben geen typische mannenfuncties in ons bedrijf. Bovendien willen we graag het aandeel vrouwen in het bedrijf vergroten, omdat bewezen is dat dit zorgt voor een positieve dynamiek op de werkvloer en bedrijfscultuur.”

In het kader hiervan heeft DL een film gemaakt waarin vrouwelijke collega’s vertellen wat werken in de logistiek inhoudt. Daarnaast verschijnen er binnenkort vlogs over werken in de logistiek, gemaakt door onze medewerkers Rowan en Anja.

“Vrouwen verdienen het om in het logistieke zonnetje gezet te worden. Logistiek is nu misschien nog een mannenwereld, maar onze deur staat wagenwijd open om hier verandering in te brengen.”

Print Friendly, PDF & Email