Onder de Feyenoord-supporters, die geen voorstanders zijn van het Feyenoord City-project, is een storm van verontwaardiging ontstaan, die zich op twitter en Facebook laat lezen naar aanleiding van de eerste zakelijke advertenties in het Financieel Dagblad. Er wordt – naar de letter van de protesten – geadverteerd voor in een totaal 100.000 euro en dat zit de supporters niet lekker. De advertentiecamapagne is een onderdeel van de PR-machine van Feyenoord City en wordt betaald van het geld (17,5 miljoen euro) dat is geleend van Goldman Sachs.

De Feyenoord-supporters die zich onder allerlei namen op sociaal media uiting geven aan hun protest vrezen dat Feyenoord zich met zo’n duur stadion in de nesten zal werken en willen ook geen afstand doen van De Kuip. Zij zien in het architectenplan Reddekuip (met een derde ring) het beste alternatief. Dat idee – dat in de ijskast ligt – wordt ondersteund door onder meer oud burgemeester Bram Peper.

Print Friendly, PDF & Email

Laat een reactie achter