Dagblad010 | Kopzorgen (56) – Internetwinkel

Kopzorgen (56) – Internetwinkel

mainImage
Kopzorgen (56) – Internetwinkel

Seniorredacteur Hans Roodenburg (ex-Het Rotterdams Parool, ex-Het Vrije Volk, ex-Rotterdams Dagblad) geeft antwoord op knellende vragen van uiteenlopende maatschappelijke aard. U kunt ze hem rechtstreeks stellen op: hansroodenburg@kpnmail.nl. Of u maakt gebruikt van de link hierboven: stadswacht. Het antwoord (meestal voor anderen ook van belang) leest u terug in dit digitale dagblad in de categorie: mensen. Uw naam wordt daarbij niet vermeld.

Vraag:

Al vele maanden krijg ik geen antwoord van een internetwinkel naar aanleiding van mijn klacht over de aankoop van een elektrische tandenborstel. Al tweemaal is die gerepareerd. Gaan maanden overheen eer je die reparatie terugziet. Klacht blijft hetzelfde. De winkel wil voor de derde keer de borstel terugsturen. Zelf heb ik mijn les geleerd en wil geld retour of een tegoedbon. Ze gaan er niet op in. Moet ik een aangetekende brief sturen?

Antwoord:

Lijkt ons een zaak voor de geschillencommissie consumentenzaken (kunt u terugvinden) als uw internetwinkel daarbij is aangesloten. Kijk ook naar de voorwaarden. In het wettelijk consumentenrecht kunt u uw geld niet zonder meer terug claimen als de leverancier, de winkel in dit geval, niet zelf tot die conclusie komt. Een leverancier moet wel (binnen de garantietermijn) een deugdelijk product leveren.
Ons advies: maak ook niet veel kosten door een aangetekend schrijven. Mocht helemaal niks lukken dan raakt de winkel u hoogstwaarschijnlijk als klant kwijt.


Foto: Digitaal Dagblad