IJsvrij kijkt terug op succesvolle editie

7 January 2019, 11:41 uur
Algemeen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

De tweede editie van het IJsvrij Park Festival is gistermiddag succesvol afgesloten. Met een hoger bezoekersaantal dan vorig jaar kijkt Bureau Vermaeck, organisator van het festival, terug op vijf succesvolle weken.

''We hebben een aantal verbeteringen doorgevoerd ten opzichte van vorig jaar, zoals het vergroten van de ijsbaan, het verwarmen van het IJsvrij-Café, en het overkappen van de entree. Dat is positief ontvangen waardoor we ook weer meer bezoekers trokken’’, aldus Eva van der Vegt, directeur Bureau Vermaeck.

IJsvrij is een romantisch en intiem festival vol lichtjes en was deze winter weer dé ontmoetingsplek in Rotterdam. De populaire ijsbaan met een prachtige locatie in Het Park onder de Euromast trok dit jaar 30.000 bezoekers en wordt vaak door menigeen vergeleken met de ijsbaan in het Central Park in New York.

De verbeteringen die de organisatie heeft doorgevoerd hebben zijn vruchten afgeworpen. Dit jaar lag de focus op een rijkelijk gevuld programma, op muzikaal en sportief vlak. Er kon genoten worden van muzikale acts op en rondom het ijs. Oudhollandse spellen, een heuse oliebollen eetwedstrijd en een Zingende Kerstboom passeerden onder andere de revue.

Terug in 2019
Als het aan de organisatie ligt is in december 2019 Het Park bij de Euromast opnieuw dé plek waar ’s winters geschaatst wordt.

Rotterdams Festival
Het Rotterdamse karakter van IJsvrij zag je terug in haar initiatiefnemers Parqiet en Bureau Vermaeck, de smaak van SolFood en Parkheuvel en samenwerkingen met de SS Rotterdam en de Euromast. Het muzikale programma was grotendeels vormgegeven door Antoinette van Hattem, o.a. bekend van de ZomerZondagen en de Heerenhuyskamerconcerten. Het festival is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Rotterdam Festivals en sponsors als VLS, Lavazza en Jan Pannekoeken