KNGF introduceert hondenlabel Spup

19 August 2018, 14:22 uur
Algemeen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

KNGF Geleidehonden introduceert Spup. Dat is een nieuw hondenlabel om donateurs te werven voor de opleiding van geleidehonden.

Een Spup is een echte pup die wordt opgeleid om in amper twee jaar in staat te zijn om mensen met een visuele beperking over straat te leiden of een kind met autisme te kalmeren in een panieksituatie. Dat maakt deze honden heel bijzonder.

“Met de introductie van ‘Spup’ heeft KNGF Geleidehonden een opvallend nieuw label dat het sponsorplatform op een hele aansprekende en vooral ook aaibare manier neerzet” aldus Jakko Achterberg, Creative Partner Selmore.

Het Spup-platform wordt aangejaagd met een campagne op tv, radio en social media en mikt in eerste instantie op particulieren. In een later stadium is het ook mogelijk om met je klas of bedrijf een Spup te nemen of zelfs een Spup cadeau te doen.

Ingrid Oosterveen, Manager Fondsenwerving en Communicatie: “Ze zijn uniek in hun soort, vandaar een eigen naam. Je sponsort echt een Spup en draagt zo persoonlijk bij aan de opleiding van die ene hond. Je bent heel betrokken bij alles wat de Spup leert, zowel bij het pleeggezin als later op school.”