Gemiddeld spendeert de consument 150 minuten per week aan boodschappen doen en sjouwt ze 300 kilo per jaar mee naar huis. Kostbare tijd en energie die beter te spenderen is. Nederlands bedrijf Stockon springt in dit gat met de ontwikkeling van een app. Voor iedereen die niet meer wil sjouwen, niet meer mis wil grijpen en niet meer wil nadenken over zijn favoriete boodschappen is er nu een voordelige, tweewekelijkse boodschappenservice die leert wat er nodig is en dit als eerste food-commerce speler door heel Nederland gratis thuis bezorgt.

De totale boodschappenmarkt zet jaarlijks maar liefst 35 miljard euro om waarvan naar verwachting het aandeel voor online boodschappen de komende jaren groeit van 3% richting de 20%. De consument die online shopt zoekt daarbij vooral gemak. Stockon bezorgt als eerste overal in Nederland. Volgens Rene Hansen, co-founder, zal het assortiment bij de start zich voornamelijk richten op het bezorgen van houdbare producten.

Het concept: geen losse boodschappenlijstjes meer maar éénmalig een digitale voorraadkast aanleggen. Elke 2 weken volgt er een levering die natuurlijk te pauzeren of aan te passen is indien de situatie daar om vraagt. Vóór iedere levering doet de app een suggestie over welke producten aangevuld moeten worden, gebaseerd op verbruik, gezinssamenstelling en persoonlijke voorkeuren. Zo krijgt de app de inzichten om het leven zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Voor de fulfilment en bezorging werkt Stockon samen met PostNL. De app is vanaf nu kosteloos te downloaden in de AppStore (IOS) en GooglePlay (Android). Meer informatie over de service via www.stockon.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Reageer op dit artikel

Bron: ANP

Elke avond het laatste nieuws uit Rotterdam? Gratis abonneren!