Medewerkers Unilever pakken 45.000 voedselpakketten in

5 December 2022, 14:22 uur
Rotterdam & Regio
mainImage
Ingezonden

Honderden medewerkers van Unilever pakken deze week in Rotterdam Ahoy vrijwillig pakketten in voor de voedselbank. Voor het twaalfde jaar op rij organiseert Unilever deze actie om klanten van voedselbanken in heel Nederland extra te steunen tijdens de decembermaand. Om ook aan het groeiend aantal klanten van de voedselbank te kunnen voldoen, als gevolg van de inflatie en hogere leefkosten, wordt dit jaar een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld.

Dat gebeurt met de hulp van partners Bidfood, Rotterdam Ahoy, NIBC, Riedel, DPG Media, Dr. Oetker, Upfield, Sodexo en Martin Stolze B.V. De helft van de pakketten wordt ingepakt in Rotterdam Ahoy. Partner Bidfood verzorgt de andere helft van de pakketten op hetzelfde moment in Biddinghuizen. Ook voedselbank-ambassadeurs Frank Dane en René Froger zullen respectievelijk in Rotterdam en Biddinghuizen een steentje bijdragen en helpen met inpakken.

De Unilever-pakkettenactie is sinds het begin in december 2011 uitgegroeid tot een grootschalig jaarlijks project om klanten van de voedselbank een fijne decembermaand te wensen. Ook dit jaar zijn er diverse producten van Unilever-merken en partners in de pakketten te vinden, van Unox-soepen en Calvé-pindakaas tot bakmeel van Dr. Oetker, Blue Band-margarine en Appelsientje Sinaasappelsap van Riedel.

Kirsten Vermeer, team eindejaarspakkettenactie Unilever Nederland “Het is verdrietig om te zien dat er dit jaar een aanzienlijke toename is in het aantal huishoudens dat afhankelijk is van de voedselbank.  Samen met onze partners gaan we dit jaar extra hard ons best doen om een totaal van 45.000 pakketten in te pakken. Op deze manier hopen wij alle huishoudens die bij de voedselbank zijn aangesloten een hart onder de riem te kunnen steken en te laten zien dat ze er niet alleen voor staan in de decembermaand.”