Niek Stam, de grote man achter de Havenstaking in Rotterdam in 2016, heeft de directie van de Britse rederij P&O Ferries op zijn eigen Twitter-account een laatste waarschuwing gegeven nu gisteren de onderhandelingen tussen de FNV en P&O Ferries zijn spaak gelopen. Acties komen dichterbij, meldt de vakbondsman, die in Havenkringen de bijnaam De Slachter heeft.

De Nederlandse medewerkers van de veerdienst hebben al eerder een datum van staking in het vooruitzicht gesteld: met Pinksteren. Ze willen 2% loonsverhoging en zwart op wit de zekerheid dat hun banen niet geleidelijk door jongere en aantoonbare goedkopere krachten worden overgenomen.

P&O Ferries exploiteert voornamelijk veerdiensten op de Noordzij en het Engelse kanaal en een dochteronderneming van Dubai Ports World. De tak ontstond in 2002 uit de fusie van verschillende P&O-rederijen. Naast een belangrijke vrachtvervoerder is P&O Ferries ook de grootste aanbieder van overtochten naar Groot-Brittannië voor passagiers: voet-, bus- en autopassagiers hebben een keuze uit 3 routes met dagelijks 27 afvaarten ‘van en naar’ alle regio’s in Groot-Brittannië.

P&O Ferries vaart vanuit het vasteland op de routes Calais-Dover, Zeebrugge-Hull en Rotterdam (Europoort en niet Hoek van Holland)-Hull.

Print Friendly, PDF & Email

Laat een reactie achter