Schiedam Centrum – een belangrijk knooppunt waarvan dagelijks een slordige 40.000 reizigers gebruik maken – blijft een intercitystation. Dat heeft de wethouder Langenberg toegezegd na vragen van VVD-burgerraadslid Dave Boomkens, die ook graag zou zien dat er meer werd geïnvesteerd in het spoor. ‘’Tussen Rotterdam en Den Haag is het hartstikke druk tijdens de spits. Wij willen extra treinen inzetten op de huidige twee sporen. Er zijn vier sporen nodig. Op die manier kunnen intercity’s de sprinters passeren.’’

Ook wil de VVD bedrijven als Uber of Lyft inzetten in gebieden waar niet genoeg vraag is om een bus of tram te laten rijden. Boomkens:’’Zulke bedrijven kunnen kleine groepen veel efficiënter vervoeren. We willen geen dure lege bussen in deze stad, maar willen ook voorkomen dat mensen straks een half uur moeten lopen naar de eerste aansluiting met het openbaar vervoer. Openbaar vervoer op maat is de oplossing voor de toekomst.’’

Foto/screenshot: VVD

Print Friendly, PDF & Email

Reageer op dit artikel

Elke avond het laatste nieuws uit Rotterdam? Gratis abonneren!