Een vrouw is vrijdag tijdens code rood langs de N44 in Wassenaar bevallen van een kind. De politie meldt dat het goed gaat met zowel moeder als zoon.
De politie kreeg vrijdagmiddag een melding dat een vrouw in haar auto aan het bevallen was. Ook de ambulance was snel ter plaatse. "Samen hebben we ondersteuning verleend en niet veel later werd, langs de N44 in Wassenaar, een gezonde baby geboren", schrijft de politie op sociale media. "Een geboorte op de openbare weg maak je niet iedere dienst mee. En dat met deze hitte."
Volgens de politie schoten buurtbewoners ook direct te hulp door water en ook een watermeloen te brengen. Het kindje heeft van de hulpverleners een politie- én een ambulancebeertje gekregen. "We zijn benieuwd welke uiteindelijk de favoriet wordt", aldus de politie.
Door: ANP