Hoogvliet boos over slechte communicatie vanuit stadhuis

10 May 2024, 12:10 uur
Politiek
mainImage
Hoogvliet is boos

In de parkeergarage voor het centrum van Hoogvliet is betaald parkeren ingevoerd. Voorheen was dit overdag gratis. De enige communicatie die hierover vanuit de gemeente was een bord in de garage.

In maart van dit jaar is besloten om de avondopenstelling van de stadswinkel in Hoogvliet te schrappen, waardoor de bewoners buiten de werktijden naar de stadswinkel op de Coolsingel moeten. Ook in dit geval is er geen overleg geweest met de wijkraad en bleef de communicatie naar de bewoners ondermaats.

‘’Geen aandacht in de krant, geen overleg met de wijkraad, een gemiste kans’’, zegt wijkraad-voorzitter Patricia Keijzer- van der Heijde. ‘’Twee voorbeelden die bevestigen dat het vertrouwen in de overheid slecht is en dat er vanuit de gemeente nog veel te verbeteren is op dit punt. Het is al jaren zo’’

Hoogvliet wil dat de gemeente haar communicatiebeleid herziet om ervoor te zorgen dat belangrijke informatie op tijd en op een transparante wijze wordt gedeeld met de bewoners van Hoogvliet en de wijkraad Hoogvliet. ‘’Ontwikkel duidelijke richtlijnen en procedures’’, schrijft Keijzer- van der Heijde aan wethouder Simons als ongevraagd advies.