Weg met opdringerige reclames tijdens metroritten

24 November 2020, 18:24 uur
Politiek
mainImage
RET

De Rotterdamse SP fractie is falikant tegen flitsende tunnelreclames tijdens metroritten. Gek experiment, vindt fractievoorzitter Van Zevenbergen. Levert geld op, zegt de RET. Maar geld is een vies woord in SP-kringen.

Van Zevenbergen heeft op een testvideo gezien hoe er aan de zijkanten van de tunnel grote en bewegende beelden van een horloge verschijnen. ''Niet iedereen kan dit ervaren als prettig en de reclames als (licht)hinder zien. Mogelijk kan zulke plots verschijnende reclame ook als schokkend worden ervaren'', vindt hij, kennelijk in de overtuiging dat de RET ook bloot niet verfoeit. 

De fractie van de SP in Rotterdam vraagt zich af of de RET vanwege bezuinigingen in zak en as zit en alle moraal voorbij is. ''Tjonge jonge, verplichte reclames die tijdens een metrorit door het raam te zien zijn. Op steeds meer plekken en nu zelfs in het openbaar vervoer, overheerst de commercie al het alledaagse leven. Nu ook nog eens tijdens metroritten.''

Tip voor Van Zevenbergen vanuit de fractiekamers van Leefbaar Rotterdam en Denk: ''Neem de auto.''